Bankowość mobilna to bardzo wygodna forma korzystania z usług danego banku. To także świetny sposób na stałą kontrolę swoich wydatków. Jak donoszą najnowsze źródła, już blisko 3 mln Polaków korzysta z tego typu rozwiązania. Skąd bierze się taka popularność bankowości mobilnej i co ona oferuje?
Bankowość mobilna bez tajemnic
Historia bankowości mobilnej w Polsce sięga roku 2000, kiedy to BZ WBK uruchomił mobilną wersję swojej strony, jako pierwszy. Od tego czasu rozwiązanie to cieszy się coraz bardziej wzrastającym zainteresowaniem. Ma to związek z rozwojem myśli technologicznej. Dzisiaj, bowiem dostęp do swojego konta i dość swobodne nim zarządzanie możliwe jest, praktycznie z każdego mobilnego urządzenia, jakim się posługujemy na co dzień.
Zmieniły się też wchodzące w zakres bankowości mobilnej usługi. Dzisiaj za jej pośrednictwem można nie tylko sprawdzić konto, ale również:
- Założyć nowy rachunek (Meritum Bank);
- Założyć lokatę bankową (Meritum Bank, Getin Bank, BZ WBK)
- Dokonać przelewu za pomocą zdjęcia faktury czy rachunku (Meritum Bank)
- Przelać środki bez znajomości numeru rachunku odbiorcy (Meritum Bank, Getin Bank, BZ WBK)
- Bezpośrednio skontaktować się z bankiem (Meritum Bank, Getin Bank)
- Dokonać natychmiastowego przelewu zewnętrznego (Getin Bank, BZ WBK).
Dodatkowe możliwości, jakie daje bankowość mobilna swoim klientom to również głosowe zarządzanie oraz możliwość korzystania z aplikacji w trybie offline.
Obecnie z aplikacji mobilnych do obsługi kont bankowych korzysta blisko 3 mln klientów, podczas gdy jeszcze w 2011 roku było to zaledwie 900 000 użytkowników. Wraz ze wzrostem zainteresowania tego typu rozwiązaniami, wzrasta również liczba dokonywanych tą drogą operacji.
A Wy korzystacie z takich rozwiązań? Jakie jest Wasze zdanie na ich temat? Zapraszam do dyskusji.