Czy warto kupować książki z marketów?

Z pewnością zauważyłeś, że coraz częściej w marketach prócz tradycyjnych produktów, jak żywność, kosmetyki czy odzież pojawiają się również książki. Wiele tytułów dostępnych jest w dość atrakcyjnych cenach. Czy warto się nimi interesować?

Korzyści zakupu książek z marketu

Trudno jednoznacznie stwierdzić kto i dlaczego wpadł na pomysł wprowadzenia książek do oferty sprzedażowej marketów. Pojawiają się one systematycznie w ramach różnego rodzaju akcji tematycznych. Zobacz, z jakimi korzyściami wiążę się ich zakup.

Niska/atrakcyjna cena

Odkąd powróciłam do pasji, jaką jest czytanie, przyznam, że niezwykle często kupuję książki w ramach akcji czytelniczych w marketach. Główną zachętę stanowią dla mnie dość przyjazne mojemu portfelowi ceny. Często różnica sięga nawet kilkunastu złotych. Biorąc pod uwagę, że większość marketów wystawiających książki zazwyczaj znajduje się blisko mojego domu odchodzi koszt związany z przesyłką czy dalszą podróżą do księgarni. Zatem mamy pierwszy plus – atrakcyjna cena.

Szybki dostęp do nowości czytelniczych

Jeśli komuś wydaje się, że książki z marketu to zwykłe „czytadła” lub bajki dla dzieci, jest w błędzie. Oferty zazwyczaj obejmują tytuły, które właśnie ukazały się na rynku. Wybór jest spory, więc każdy – zarówno miłośnik sensacji, jak i powieści czy literatury faktu – znajdzie w ofercie coś dla siebie.

Kuszące pakiety

Markety często wystawiają książki łącząc je w atrakcyjne pakiety składające się z dwóch czy trzech tytułów. Niekiedy można też – jak w przypadku akcji 3 w cenie 2 – samemu zdecydować o zakupie wybranych pozycji. Jeśli chodzi o cenę, to także można mówić o jej atrakcyjności.

Szeroka oferta popularnych tytułów

W marketowych ofertach książkowych znajdziemy nie tylko nowości, ale także te najbardziej poczytne i popularne tytuły. Wiele z nich to tak zwane „kieszonki” czyli książki małego formatu, które bez trudu można zabrać ze sobą w podróż. Dla niektórych jedyny ich minus to zbyt mały druk, ale wiele w tej kwestii zależy od wydawnictwa.

Komfort kupowania

Sporą zaletą tego typu akcji promocyjnych jest wygoda. Informacja o książkach zawsze pojawia się z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Można więc ze spokojem zaplanować swoje książkowe zakupy. Biorąc pod uwagę lokalizację marketów – są one stawiane blisko budynków mieszkalnych – takie książkowe zakupy zajmują niewiele czasu. Nie ma też problemów z transportem zakupionych pozycji.

Minusy takich zakupów

Jak zatem widzimy zakupy książek z marketów to sporo korzyści. I nie tylko tych finansowych, chociaż to właśnie one odgrywają tu największą rolę. Mimo to, spotykam się często z negatywnymi opiniami na temat takich promocji. Jedna z nich dotyczy zarzutu, że zwykły market to nie miejsce na książkowe zakupy i powinno się ich dokonywać jedynie w księgarniach. Inny problem, jaki dostrzegają negujący tego rodzaju promocje, to bałagan na stoiskach z książkami. Tutaj jednak wina leży po stronie klientów, którzy nie widzą powodu, dla którego mieliby odłożyć nieinteresujące ich tytuły z powrotem na miejsce. Nie brak też osób, którym przeszkadza, że wiele tytułów dostępnych jest jedynie w postaci kieszonkowej.

Reasumując – zakupy książek w marketach mają zarówno swoje zalety, jak i wady. Jedno jest jednak pewne – jeśli kochamy czytać, lubimy wygodę i nie chcemy zbytnio obciążać swojego portfela, to właśnie korzystanie z tego typu promocji jest dla nas najlepszym rozwiązaniem. Nie musimy przy tym martwić się kosztami transportu, a lekturę zakupionej książki możemy zacząć już po powrocie do domu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *